Wat doe jij voor mij:
- Ik ontvang graag een duidelijke gespecificeerd kluslijstje per mail, WhatsApp of via het contactformulier op de site, het liefst met een overzichtsfoto waar de klus moet plaatsvinden en een gedetailleerde foto als er reparaties gedaan moeten worden. Andere belangrijke info kan zijn: afmetingen, bijzondere situaties of andere zaken waar ik rekening mee moet houden.
- Mijn voorkeur gaat uit naar communicatie per mail of via WhatsApp. Op die manier is het voor mij makkelijker afspraken en informatie bij de juiste klus te houden. Geen paniek als ik niet gelijk reageer ;-)
- Als een offerte definitief is en daarna om welke reden dan ook geannuleerd word dan ben ik genoodzaakt de reeds ingekochte materialen te leveren en te factureren.
- Je mag zelf je materialen kopen, het is wel aan te raden om te overleggen wat je koopt want goedkoop is vaak duurkoop. LET OP!!! Op zelf gekochte materialen geef ik GEEN garantie.
- Sommige materialen worden rechtstreeks door de leverancier op pallets geleverd, meestal zit hier statiegeld op. Deze pallets worden op een later tijdstip door de leverancier opgehaald. Wanneer de pallets niet meer aanwezig zijn worden de kosten hiervan doorberekend. Zit er geen statiegeld op dan worden deze gezien als afval.
- De ruimte waar de klus uitgevoerd wordt moet opgeruimd zijn en ik moet genoeg ruimte hebben om mijn werk te kunnen doen.
- In principe voer ik het afval niet af omdat dit vele malen goedkoper is om dit zelf te doen. Metalen wil ik eventueel wel meenemen. Heb je zelf niet de mogelijkheid afval af te voeren dan kan ik dat uiteraard ook doen. Dit zal altijd op nacalculatie zijn.
- Wordt een klus in delen uitgevoerd en zit er tussen de bezoeken 7 dagen of meer dan zal ik een factuur sturen voor de tot dan verrichte werkzaamheden en de geleverde materialen.
- Kan onze afspraak niet doorgaan laat dit dan minimaal 24 uur van te voren weten. Kom ik voor niks dan ben ik genoodzaakt het starttarief in rekening te brengen met eventuele reiskosten. (Onvoorziene persoonlijke omstandigheden uitgesloten)
- De factuur moet binnen 7 dagen na dagtekening worden betaald.
- Af en toe een kopje koffie met melk wordt gewaardeerd ;-)
- Wanneer er iets onduidelijk is of niet naar wens is uitgevoerd, laat dat dan binnen een redelijke termijn weten. Ben je tevreden met het uitgevoerde werk vertel het anderen, ben je niet tevreden vertel het dan eerst aan mij, dan zoeken we samen naar een redelijke oplossing.
Wat doe ik voor jou:
- Soms is het praktischer om zaken via de telefoon te bespreken, geef dit dan even aan en dan neem ik zo spoedig mogelijk contact op.
- Bij een verzameling aan kleine klusjes stel ik geen offerte op en werk ik op uurbasis. Ik kom dan niet langs maar we kunnen dan telefonisch, via WhatsApp of per mail de kluslijst doornemen. Het kan zijn dat ik ter verduidelijking om foto’s vraag. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
- Wanneer het noodzakelijk is dat ik langskom om een klus te bekijken en bespreken zie ik dit als voorwerk. Dit wordt meegerekend in de uiteindelijke prijs. Gaat de klus niet door dan betaal je ook niks.
- Bij grote klussen kom ik vooraf langs en stel ik een offerte op, dit is altijd vrijblijvend.
- Ga je akkoord met de offerte dan vraag ik meestal een aanbetaling ter hoogte van de materiaalkosten inclusief BTW.
- In verband met de sterke prijsstijging van (bouw)materialen geldt op elke offerte een stelpost van 15% over de materiaalprijs. Komt de stijging boven de 15% uit dan komt dit voor mijn rekening.
- Wil je dat ik de benodigde spullen koop of een boodschappenlijst opstel dan reken ik die tijd door. Uiteraard mag je ook zelf de spullen kopen.
- Voor ik vertrek zal ik de ruimte opgeruimd achterlaten.
- Wanneer ik tijdens een klus spullen moet kopen, reken ik die tijd door.
- Blijkt tijdens de klus dat de situatie anders is dan vooraf besproken of bij verborgen gebreken waardoor de kosten hoger zijn, dan geef ik dat aan en overleggen we hoe we dit gaan oplossen.
- De door mij gekochte materialen komen op de factuur erbij, ook de eventuele verzendkosten.
- Blijven er na een klus materialen of delen daarvan over dan kan ik besluiten die mee te nemen of achter te laten als afval. Dit word niet verrekend op de factuur.
- Per gereden kilometer breng ik € 0,58 in rekening, de ritten die ik maak om te lunchen zijn voor mijn eigen rekening. In deze prijs zitten de autokosten, brandstofkosten en een kleine vergoeding voor de reistijd.
- De factuur komt altijd per e-mail of Whatsapp, tenzij anders besproken.
- Lunchen doe ik in mijn eigen tijd.
- Een ongeluk zit een klein hoekje maar kan grote gevolgen hebben, daarom heb ik een aansprakelijkheidsverzekering afgesloten.